Poradnik

Informuj mnie na bieżąco! 30 najbardziej przydatnych (ale i dziwnych) terminów i idiomów Business English

Nigdy byś o tym nie pomyślał, ale słownictwo Business English może być absolutnie bezprawne. Dziki Zachód dziwnych terminów i zwrotów, które przeczą logice i bezwzględnie łamią zasady gramatyki.

Żargon biznesowy zajmuje dziwną niszę językową. Jego zwroty i idiomy są w pewnym sensie slangiem, ale są również uważane za formalne i grzeczne. Poniżej przedstawiamy 30 dziwnych, ale bardzo powszechnych idiomów i zwrotów z angielskiego języka biznesu.

Znajdź korepetytora, który specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego w biznesie

Nie zapomnij sprawdzić naszego przewodnika Jak uczyć się angielskiego?

30 idiomów i zwrotów z języka angielskiego biznesowego

Prawdopodobnie zauważyłeś już, że wiele z poniższych słów i idiomów jest używanych podczas spotkań biznesowych, w wiadomościach e-mail i podczas pogawędek przy ekspresie do kawy.

Te idiomy i zwroty przydadzą się każdemu, kto uczy się angielskiego w pracy. Używaj ich oszczędnie: wszyscy uwielbiają nienawidzić nadużywania korporacyjnej mowy! Aby zapoznać się z mniej skoncentrowanym na słownictwie przewodnikiem po profesjonalnych rozmowach, sprawdź nasz artykuł o tym, jak opanować biznesowy angielski dla menedżerów.

1. Obcinanie rogów

Nowy system archiwizacji nie będzie działał, jeśli będziemy pójdziemy na skróty.

"Pójście na skróty" to wykonanie zadania w sposób szybki i niedbały. Robić coś bez zwracania uwagi na szczegóły, popełniając w ten sposób błędy lub powodując nowe problemy.

2. Powrót do deski kreślarskiej

Klientowi nie spodobała się Twoja propozycja, więc będziemy musieli wrócić do deski kreślarskiej.

On zamierza wraca do deski kreślarskiej w tej sprawie.

Wrócić do deski kreślarskiej" oznacza zacząć od początku z zupełnie nowym pomysłem. Wyrażenie to przywodzi na myśl wycieranie tablicy do czysta. Najczęściej używa się go, gdy jakiś pomysł lub projekt zostaje odrzucony.

Brzmi całkiem przyjaźnie, gdy używasz go, aby powiedzieć, że porzucasz swój własny pomysł. Prośba do kogoś innego, aby "wrócił do deski kreślarskiej" nad projektem, jest zazwyczaj zbyt mocna!

Bezpłatne seminarium internetowe: Wystąpienia publiczne w języku angielskim

Poznaj wskazówki i słownictwo, które pozwolą Ci mówić pewnie i zrozumiale przed publicznością biznesową. Dołącz do nauczyciela Tamary na żywo!

  • Zarejestruj się teraz

3. Zakończ dzień

Dobra drużyna, poczyniliśmy duże postępy, myślę, że nadszedł czas, aby zakończyć projekt!

Próba się nie powiodła, obawiam się, że będziemy musieli zakończyć.

Określenie "koniec" oznacza, że się z czegoś rezygnuje. Może się to odnosić do przerwania projektu, ponieważ osiągnęło się dobry punkt, aby go przerwać, lub do całkowitego zaprzestania czegoś. W zależności od kontekstu może to mieć wydźwięk negatywny lub pozytywny.

W dosłownym tłumaczeniu jest to zdanie stwierdzające, że dzień pracy oficjalnie dobiegł końca: To był cały dzień, ogłaszam ten dzień za zakończony!

4. Przepływ pracy

Mam trochę przepływ pracy i nie będę mógł Ci pomóc aż do przyszłego tygodnia.

Jak wygląda Twój przepływ pracy w tej chwili?

Ten wyjątkowo niegramatyczny zwrot biznesowy stał się bardzo powszechny w biurach. Termin "przepływ pracy", co nie jest zaskakujące, odnosi się do tempa, w jakim pracownik otrzymuje zadania i oczekuje się, że je wykona.

Kiedy ktoś mówi, że ma "problemy z przepływem pracy", często ma na myśli to, że jest przepracowany. Winą obarcza się "przepływ" przychodzących zadań - tj. komunikację w miejscu pracy - a nie samą pracę, co jest całkiem sprytne i stanowi dobry sposób na wyjaśnienie niedotrzymania terminu! W rzadkich przypadkach termin "problemy z przepływem pracy" oznacza również brak wystarczającej ilości pracy. Większość firm korzysta z oprogramowania do zarządzania projektami, aby nie mieć problemów z przepływem pracy.

Pytanie "Jak wygląda Twój przepływ pracy?" to sposób na zapytanie współpracownika, czy ma za dużo pracy lub czy czuje się niewykorzystany. Ludzie mogą niechętnie odpowiadać lub zadawać bezpośrednie pytanie o to, jak bardzo są zajęci w pracy, więc jest to uprzejmy sposób na omówienie problemu.

5. Dotknij bazy

Jeśli mógłbyś po prostu nawiązać kontakt z Riteshem po spotkaniu, to byłoby świetnie.

Kontaktować się z kimś to rozmawiać z nim, czy to cyfrowo, czy osobiście, zazwyczaj krótko. Zwykle oznacza to informowanie kogoś na bieżąco o postępach w pracy nad czymś, nad czym obaj pracujecie.

Jest to wyrażenie, które żargon biznesowy zaadaptował ze świata sportu. W baseballu gracze dotykają stopami bazy, aby być "bezpiecznym" lub aby zanotować out.

6. Dotrzeć do innych

Nie wahaj się skontaktować się Helen, jeśli masz jakieś pytania.

Wyciągnąć rękę" to nawiązać kontakt z kimś, zazwyczaj z osobą, której dobrze nie znamy. Jest to bardzo powszechne, ale kiedy słyszy się je po raz pierwszy, wydaje się bardzo dziwnym użyciem słowa "reach", które oznacza fizyczne rozciąganie się!

Potrzebujesz czegoś, o czym mógłbyś porozmawiać, gdy przypadkowo "wyciągasz rękę" do kogoś? Sprawdź nasz przewodnik po 10 najczęstszych tematach rozmów w pracy.

7. Informuj mnie na bieżąco

Trzymaj się Stuart w pętli przy omawianiu fuzji, proszę.

Informuj mnie na bieżąco w sprawie decyzji dotyczących celów na następny kwartał.

Określenie "informować mnie/jego/ich" oznacza utrzymywać kogoś w kontakcie i informować go na bieżąco o rozwoju projektu. Polega to na "zapętleniu" kogoś w łańcuchu e-maili - czyli dołączeniu go do rozmowy w formie elektronicznej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym przewodniku po pisaniu e-maili w języku angielskim aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Możesz "trzymać kogoś w pętli", informując go o tym, co dzieje się na spotkaniach, i powiadamiając go o podjętych decyzjach.

8. Wwiercić się w

Myślę, że możemy zgłębić Myślę, że będziemy mogli pogłębić tę kwestię, gdy spotkamy się z zespołem ds. produktu.

Wgłębianie się w coś oznacza bardziej dogłębne zbadanie tego.

9. Na dzień dzisiejszy

Na chwilę obecnąnie planujemy zatrudniać kierownika ds. mediów społecznościowych.

Jest to bardzo często spotykane w wiadomościach e-mail i oznacza "w tej chwili". Jest to kolejny przypadek, kiedy żargon biznesowy przeczy zasadom gramatyki angielskiej, a mimo to nadal sprawia wrażenie formalnego!

10. Planowanie perspektywiczne

Myślę, że potrzebujemy pewnego stopnia planowanie w tej kwestii.

Wiele terminów biznesowych komplikuje podstawowe pojęcia, aby sprawić wrażenie bardziej imponujących, i to jest jeden z nich. "Planowanie na przyszłość" oznacza po prostu "planowanie", ponieważ wszystkie plany dotyczą działań, które będą miały miejsce w przyszłości.

Czujesz się zainspirowany? Sprawdź nasz artykuł na temat 63 zwrotów, dzięki którym Twoja prezentacja biznesowa osiągnie wyższy poziom.

11. Na koniec dnia

Na koniec dniazrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy w trudnej sytuacji.

Mimo odniesienia do końca dnia, zdanie to nie ma nic wspólnego z czasem ani z powrotem do domu po pracy. Oznacza ono "kiedy wszystko jest już wzięte pod uwagę" i jest używane do oznaczenia, że mówca wygłasza swoje podsumowanie w jakiejś sprawie. Można go zamienić na słowo "ultimately,".

"At the end of the day" jest często spotykane w biznesowym języku angielskim, ale jest również dość nieformalne.

12. Proaktywna strona

Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś był proaktywny w pozyskiwaniu nowych klientów, George.

Tego słowa nie używa się wyłącznie w mowie korporacyjnej, ale jest ono nadużywane w środowisku biurowym. Bycie "proaktywnym" oznacza przejęcie inicjatywy w jakiejś sprawie - co zwykle oznacza samodzielne rozpoczęcie nowego zadania, bez czekania na podpowiedzi kolegów lub szefa. Może to również oznaczać zrobienie pierwszego kroku w kierunku nawiązania kontaktu z osobą, z którą zamierzasz współpracować.

13. Punkty dotyczące działań

Wyszedłem z tego spotkania z trzema punktami działania. Pierwszy - wysłać wiadomość e-mail do firmy Facilities w sprawie drukarki...

W ramach punktu działania wysłucham kilku podcastów szkoleniowych

.

"Punkty działania" to, jak można się domyślić, propozycje konkretnych działań, które należy podjąć. Zwrot ten często słyszy się pod koniec spotkania lub pisze na końcu długiego e-maila.

Nie jest ono gramatyczne, ale jest przydatne, ponieważ sygnalizuje, że zamierzasz przełożyć pomysły z dyskusji na praktyczne rezultaty.

14. Do działania/ Nadające się do działania

Podoba mi się Twój pomysł na pomalowanie płotu, ale nie sądzę, by był on możliwe do zrealizowania w tej chwili.

To dobry pomysł. Zamierzam na stronie działanie to dziś po południu.

Ściśle rzecz biorąc, słowo "działanie" jest rzeczownikiem. Jednak w biznesowym języku angielskim jest ono często używane jako czasownik. Działanie" oznacza po prostu "zrobienie" czegoś. Słowo "action" sprawia, że prozaiczna czynność, jaką jest wykonanie zadania, brzmi bardziej dynamicznie i ważnie!

Podobnie, określenie czegoś jako "możliwe do wykonania" oznacza, że jest to możliwe do wykonania.

15. Przejdź do rzeczy

Przejdźmy przejdźmy do sedna sprawyCzy uda Ci się skończyć raport na czas, czy nie?

Termin "przejdźmy do rzeczy" oznacza "przejdźmy do sedna, nie tracąc czasu". Po raz pierwszy użyto go w przemyśle filmowym w znaczeniu "przejdź do pościgu samochodowego" - najbardziej interesującej i pełnej akcji części filmu!

Jest to dość nieformalny i rzadziej używany idiom biznesowy, ale przydatny termin, którego warto być świadomym.

16. Zacznij działać

Miejmy nadzieję, że uda nam się zacząć działać w sprawie nowego boiska w przyszłym tygodniu.

Rozpoczęcie pracy" oznacza rozpoczęcie czegoś, rozpoczęcie znaczącego postępu.

17. Bądź na bieżąco

Musimy wyprzedzać trendy W przeciwnym razie konkurencja nas zmiecie.

Coś - na przykład produkt lub firma - co jest "na czele krzywej", jest bardziej zaawansowane niż inne w swoim rodzaju. "Krzywa" odnosi się do linii na wyimaginowanym wykresie, która pokazuje wzrost trendu. Na przykład Instagram "wyprzedził krzywą", przewidując, jak bardzo ludzie będą lubili dzielić się zdjęciami swojego obiadu.

Wyprzedzać trend" to utrzymywać przewagę nad konkurencją. Czasami używa się go również w znaczeniu bardziej ogólnym, aby opisać potrzebę ciężkiej pracy w celu uniknięcia utraty postępu.

18. Należyta staranność

Wykonaliśmy naszą due diligence i żaden z pozostałych wykonawców nie wydaje się bardziej wykwalifikowany.

Do niedawna termin "należyta staranność" był używany tylko w kontekście prawnym. Określano nim działania, które uważano za rozsądne do podjęcia przez ludzi, aby zachować bezpieczeństwo i pozostać po właściwej stronie prawa.

W żargonie biznesowym "należyta staranność" odnosi się do badań niezbędnych do podjęcia dobrej decyzji. Jeśli dochowałeś "należytej staranności", to znaczy, że poświęciłeś problemowi uwagę, na jaką zasługuje, i rozważyłeś alternatywne rozwiązania, które zamierzasz zastosować.

19. Najlepsze praktyki

Dyrektor generalny zdecydował, że czyste biurka są najlepszą praktyką.

Wgrałem to zgodnie z wszystkimi najlepsze praktyki.

Najlepsza praktyka" to metoda uznana za najskuteczniejszy sposób robienia czegoś. Mogą one dotyczyć całej branży lub być specyficzne dla danej firmy. Wiele firm zachęca pracowników do przestrzegania zestawu "najlepszych praktyk" opisanych w podręczniku firmowym - czyli zasad, procedur i technik, które należy stosować w codziennej pracy.

20. Upskill

My zdecydowaliśmy się na podnoszenie kwalifikacji Zdecydowaliśmy się raczej podnieść kwalifikacje młodszego pracownika niż od razu zatrudnić kogoś starszego.

Ten termin biznesowy to kolejny formalny, ale niegramatyczny zamiennik istniejącego słowa: szkolić. Dla niektórych "podnoszenie kwalifikacji" brzmi bardziej młodzieżowo niż "szkolenie".

21. Dynamiczna strona

Uruchomiliśmy dynamiczną stronę nową stronę internetową w lutym.

Słowo "dynamiczny" nie jest zarezerwowane wyłącznie dla języka korporacyjnego, ale jest nadużywane w życiu zawodowym. Często słyszy się je jako bardziej przyjazny dla biura sposób mówienia o "ekscytującym", "interesującym" lub "nowym".

22. Streamline

Musimy usprawnić proces archiwizacji, zbyt wiele plików się gubi.

Usprawnienie" czegoś oznacza uproszczenie procesu, a tym samym pozbycie się niepotrzebnej pracy. Uważaj, jeśli ktoś mówi o "usprawnianiu" Twojego zespołu: słowo to jest czasem używane, aby zasugerować, że pracownicy, którzy nie są niezbędni, wkrótce stracą pracę.

Oferujemy korepetycje online z ponad 50 języków.

Preply to jedna z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami za pośrednictwem ekskluzywnego czatu wideo.

  • Znajdź mojego korepetytora online już teraz
  • 1456 opinii, "Doskonały"

23. Align

Myślę, że musimy porozumieć się z w tej kwestii z działem obsługi klienta.

Firmy zatrudniające dużą liczbę pracowników często mówią o "wyrównaniu" zespołów. Oznacza to zapewnienie, że różne działy pracują nad osiągnięciem tych samych celów, a nie przypadkowo pracują przeciwko sobie lub wykonują podobne zadania bez dzielenia się zdobytą wiedzą.

Jeśli Twój szef mówi, że "musicie się zgrać" w jakiejś sprawie, oznacza to zazwyczaj, że wkrótce odbędzie się spotkanie.

24. Zrób dodatkową milę

Zawsze robimy wszystko, co w naszej mocy dla naszych klientów.

Dodatkowa mila" oznacza włożenie większego wysiłku w wykonanie zadania w celu uzyskania rezultatu, który jest nawet lepszy niż konieczny. Jeśli ktoś mówi, że "przeszedłeś dodatkową milę" przy realizacji projektu, to znaczy, że chwali Twoją etykę pracy!

25. Przyspieszenie działania strony

Czy możesz poprosić Bazylego o przyspieszyć proces płatności za to, proszę?

Słowo "expedite" jest nieco staroświeckie w standardowej rozmowie, ale często można je usłyszeć w biznesowym języku angielskim. Jest to formalny sposób powiedzenia "przyspieszyć".

26. W dół linii

Teraz nie zrobi to różnicy, ale skorzystamy na pozytywnych opiniach w przyszłości.

"Down the line" to przyjazne wyrażenie oznaczające "w pewnym momencie w przyszłości". Na ogół odnosi się do działania, które nastąpi za kilka miesięcy lub lat, ale te ramy czasowe są niejasne. Wszystko, co jest obiecane "w przyszłości", prawie na pewno się wydarzy. Jest to jednak użyteczny zwrot przy składaniu obietnic, których niekoniecznie można dotrzymać, lub w odniesieniu do wyników, których nie jesteśmy pewni!

27 . Mikromanagement

Olga jest dobrym szefem, nie mikromanagementu swojego zespołu.

Jest to negatywne słowo, którego współpracownicy mogą użyć, aby omówić zachowanie kontrolujących szefów. Mikromanagement" oznacza dosłownie zarządzanie kimś na poziomie mikro. Zbyt dokładne pilnowanie szczegółów pracy, zamiast dawania pracownikom szansy na samodzielne zajęcie się nią i wzięcie za nią odpowiedzialności. Jeśli Twój szef stoi za Twoim biurkiem i redaguje Twoje e-maile, możesz mieć wrażenie, że "zarządza Tobą w skali mikro".

28. Idąc dalej

Musimy się dowiedzieć, czy zwiększenie budżetu będzie możliwe do utrzymania w przyszłości. w przyszłości.

Idąc dalejChcę, abyś popracował nad zarządzaniem czasem.

Zwrot "going forward" jest bardzo często używany w biznesowym języku angielskim, zwłaszcza w wiadomościach e-mail. Jest to bardziej formalny sposób powiedzenia "od teraz".

Odnosi się do czynności, która rozpocznie się teraz i będzie kontynuowana w najbliższej przyszłości bez końca.

29. Puść

Musimy pozwolić . Simonowi goW tym miesiącu prawie codziennie się spóźniał.

Z powodu cięć budżetowych połowa zespołu wideo została zwolniona.

"Let go" to łagodny sposób określania pracowników, którzy zostali zwolnieni lub pozbawieni pracy. Jest ono częściej słyszane niż "zwolniony", ponieważ jest uważane za bardziej uprzejme.

Słowo "let" brzmi tak, jakby odnosiło się do kogoś, kto dobrowolnie odchodzi z pracy, ale tak nie jest: Słowa "let go" nigdy nie używa się w odniesieniu do kogoś, kto odszedł z firmy z własnej woli. Jeśli w Twoim miejscu pracy krążą pogłoski o tym, że pracownicy mogą zostać "zwolnieni", oto nasz poradnik, jak wysyłać wiadomości do rekruterów na Linkedin.

30. Zakończenie gry

Raport będzie nam potrzebny do zakończenie gry Środa.

Jest to jeden z wielu angielskich idiomów, który został skradziony ze świata sportu. W krykiecie "close of play" odnosi się do końca dnia rozgrywania meczów. W biurze odnosi się to do końca dnia pracy.

Jak można się domyślić, jest to często słyszane w krajach, w których gra się w krykieta, takich jak Wielka Brytania i Australia, ale rzadko używane w Stanach Zjednoczonych.

Krótkie posłowie

Żargon w biznesowym języku angielskim może być frustrujący w nauce. Często komplikuje on proste zdania w imię formalności: nawet rodzimych użytkowników języka to denerwuje.

Jednak terminy i zwroty biznesowe mają swoje miejsce w ogromnej sałacie angielskiego słownictwa. Wiele z tych zwrotów i idiomów pozwala w profesjonalny sposób rozmawiać o delikatnych sprawach, inne zapewniają, że e-mail jest szczególnie uprzejmy, gdy jest to konieczne, a jeszcze inne odnoszą się do sytuacji typowych dla biura.

Nauczenie się takich zwrotów sprawiło, że pewność siebie ucznia Preply, Marca, osiągnęła zupełnie nowy poziom. "W mojej nowej pracy musiałem być w stanie wnieść więcej niuansów do moich rozmów" - powiedział. "Teraz jestem spokojniejszy, gdy biorę udział w dużych spotkaniach z innymi menedżerami, którzy pochodzą z Wielkiej Brytanii".

Jeśli chciałbyś przećwiczyć powyższe zwroty, dlaczego nie omówić ich podczas lekcji wideo z korepetytorem? Preply ma tysiące korepetytorów specjalizujących się w nauczaniu języka angielskiego w biznesie.