Technologia tłumaczeniowa

Metody nauki języków obcych online

Tak więc, surfujesz w sieci za pomocą swojego urządzenia mobilnego, próbując znaleźć jakieś dobre zasoby edukacyjne. Po dłuższej chwili znajdujesz coś, co może być interesujące, starasz się to otworzyć i... oops! Twoja przeglądarka nie obsługuje Flash'a.

Czy ta sytuacja brzmi dla Ciebie znajomo? Nie, nie martw się, nie jesteśmy tu po to, aby argumentować za lub przeciw użyciu Flasha, jesteśmy tu po to, aby dać rozwiązanie wszystkim nauczycielom, którzy mieli ten problem.

Odkąd pojawiły się aplikacje, są takie, które pozwalają na przeglądanie zawartości Flash poprzez streaming, takie jak Photon czy Puffin i nadal działają całkiem nieźle, ale Puffin poszedł o krok dalej uruchamiając nową edukacyjną przeglądarkę o nazwie Puffin Academy.

Akademia Pukania pozwala tylko na strony edukacyjne. Wydawcy i twórcy treści muszą złożyć wniosek o dodanie swoich stron do przeglądarki, więc jest to świetne rozwiązanie dla wszystkich nauczycieli lub szkół, które wdrażają mobilną naukę w swoich klasach i chcą mieć pewność, że korzystają z wysokiej jakości treści dla swoich uczniów.

Zaledwie wczoraj przeczytałem dość istotny komentarz od Alfonsa Cornelly: "podczas gdy dziś "szukanie" jest kluczem, w niedalekiej przyszłości "znalezienie" będzie kluczem". Właśnie dlatego postać kuratora staje się coraz bardziej istotna - bo nie chce się samemu zagłębiać w dżunglę informacyjną. Lepiej skontaktuj się z łowcą informacji, a zaoszczędzisz mnóstwo czasu, albo zostaniesz wyspecjalizowanym łowcą i partnerem innych łowców, co jest jeszcze lepsze.

Tak więc, Akademia Puffin podąża tą drogą, aby stać się przeglądarką i kuratorem, i jest to relacja win-win dla wszystkich twórców treści.

Dzięki silnikowi JavaScript i technologii przetwarzania w chmurze jest ona szybsza od wbudowanej przeglądarki nawet o 550%. Należy pamiętać, że zawiera ona również kilka przydatnych wbudowanych narzędzi.

Ponieważ wszystkie firmy zajmujące się dostarczaniem treści zmierzają w kierunku chmury, aplikacja ta stanowi rozwiązanie dla wielu platform/urządzeń, więc jest to również świetna opcja, jeśli myślisz o przejściu na BYOD.

Czy słyszałeś o odznakach i grach hazardowych? Podoba Ci się ten pomysł, ale nie jesteś pewien, jak go zrealizować z młodszymi uczniami?

Mamy dla Ciebie freebie!

Oto nasza propozycja. Wykorzystuje znaną ideę naklejek jako odznaki do uzupełnienia zbioru umiejętności.

Mamy nadzieję, że ci się spodoba i jeśli to zrobisz... podziel się tym!

Gamification & Stickers od Pearson España y Portugal

A tu jest jeszcze kilka naklejek do codziennego użytku.

Islanders Stickers!!! z Pearson España y Portugalia

W ciągu ostatnich siedmiu lat szkoliłam nauczycieli języka angielskiego w zakresie ICT w szkołach publicznych, półprywatnych i prywatnych z różnych regionów.

Prawie zawsze zaczynam sesję od pytania: " W klasie Twoi uczniowie używają TIK przede wszystkim do rozwinięcia której z następujących umiejętności ... pisania ? Czytanie? Mówienie? Słuchanie? Odpowiedź jest prawie zawsze taka sama: technologie informacyjno-komunikacyjne są wykorzystywane głównie do rozwijania umiejętności odbioru (czytania i słuchania), a następnie pisania i... przynajmniej mówienia.

Nie oznacza to, że czytanie i słuchanie nie są ważnymi umiejętnościami, ale że powinna istnieć lepsza równowaga między umiejętnościami odbioru (bardziej pasywnymi) i produktywnymi (bardziej aktywnymi). Umiejętności produktywne powinny być na końcu każdego zadania, w którym uczeń wyraża się poprzez pismo, ustnie lub multimedialnie, ucząc się swoich wyników dla rówieśników i świata.

Ponadto, wszystkie międzynarodowe raporty pokazują, że nasi uczniowie potrafią czytać lub rozumieć o wiele lepiej niż mówić, co nie jest zaskakujące, ponieważ lekcje języka obcego są nadal bardziej skoncentrowane na modelu gramatycznym niż na modelu komunikacyjnym .

Uczymy się mówić przez mówienie i nie możemy oczekiwać, że student nagle będzie w stanie komunikować się werbalnie dopiero po kilku intensywnych sesjach rozumienia i ćwiczeniach pisemnych, chyba że damy mu możliwość używania i ćwiczenia języka.

Dlatego w klasie musimy się zastanowić... jakie powody podam moim uczniom, aby poczuli potrzebę komunikowania się w języku angielskim? Co i komu mają to przekazać ?

Moi uczniowie używają mikrofonów, blogów, filmów wideo, mówiących kart, avatarów, audiobooków, animacji, ... wszystkich narzędzi, które mogą ułatwić produkcję na koniec każdej historii nauki.

A rzeczywistość rozszerzona jest doskonałym narzędziem do zwiększenia znajomości języka w klasie, ponieważ może połączyć wszystkie narzędzia wymienione powyżej .

Wszyscy wiemy, że uczniowie wiele się uczą z materiałów umieszczonych na ścianach ... ale te materiały są nieme, pozwalają czytać, ale nie słyszeć , chyba że zwiększymy Twoją zawartość z materiałów audiowizualnych stworzonych przez siebie, stworzyłoby to klasę rozszerzoną.

Wyobraźmy sobie szkołę, w której karty flash, wyświetlacze, rysunki lub badania oferują rozszerzoną informację audiowizualną stworzoną przez samych uczniów, w której przedmioty codziennego użytku, takie jak stoły, krzesła lub tablice, są powołane do życia wyjaśniając kim są lub przedstawiają ukryte tajne wiadomości ustne z wyzwaniami, które wzbudzają ciekawość uczniów.

Kąciki do nauki mogą być objaśnione za pomocą audio lub wideo poradnika QR ułatwiającego samodzielną pracę uczniom, którzy nie posiadają jeszcze wystarczających umiejętności czytania i mogą potrzebować pomocy ustnych i wizualnych, aby zrozumieć zadanie przedstawione w każdym kącie.

Z drugiej strony, rosnąca liczba szkół dwujęzycznych stwarza nowe wyzwania w nauczaniu przedmiotów ścisłych, wychowaniu fizycznym czy też sztuce i rzemiośle w języku obcym. Dlatego też również w tych dziedzinach AR może dokonać znaczącej zmiany.

Wszystko to otwiera świat możliwości, w którym uczeń ma realny i znaczący powód do komunikowania się w języku obcym z dodatkiem tej odrobiny magii.

Ale aby wprowadzić to w życie, można tu znaleźć pewne zasoby i pomysły, które mogą pomóc w zwiększeniu wykorzystania języka w klasie.

Każda prezentacja jest inną i "rozszerzoną" historią nauki. Mam nadzieję, że ci się to spodoba!

Doszliśmy do końca pierwszego semestru! Czas zrobić sobie przerwę i wziąć oddech.

Ale zanim pójdziemy. W dzisiejszych czasach rodziny pytają nauczycieli o ładne miejsca lub zajęcia dla swoich dzieci w czasie wakacji, więc... tutaj masz naszą propozycję.

Zaprojektuj i stwórz kilka zabawek cyfrowych online z dziećmi, wydrukuj je, wytnij i wklej i...to wszystko! Jesteś gotowy do zabawy offline z twoimi kreacjami na naprawdę ważne zajęcia edukacyjne.

Oto jak możesz to zrobić.

Bawcie się dobrze i cieszcie się wesołymi wakacjami!

Uwielbiam święta. Uwielbiam światła. Uwielbiam pomysł na reklamę.

Boże Narodzenie to święto światła, zimowe przesilenie zapowiadające koniec ciemności i początek słonecznych dni. Więc niezależnie od tego, czy jesteśmy religijni, czy nie, Święta Bożego Narodzenia przynoszą trochę światła do całego naszego życia.

A ze wszystkich bożonarodzeniowych historii, moją ulubioną jest "Rudolf, renifer czerwonononosy". Rudolf, przypomina nam, że każdy ma coś specjalnego, co czyni nas potrzebnymi. I to jest ponadczasowa koncepcja.

Zawsze uwielbiałem używać tej historii w klasie. Pozwala ona mówić o tyranizowaniu, o pomaganiu, o zachowywaniu się z rówieśnikami, o osiąganiu prawdziwego potencjału ...Rudolph nie ma żadnych barier wiekowych.

Rudolph był nieudacznikiem, ktoś w niego wierzył i dawał mu szansę. Wszyscy jesteśmy, lub byliśmy, Rudolfem... Pytanie brzmi, czy możemy zachowywać się jak Mikołaj? Czy potrafimy spojrzeć poza nasze uprzedzenia? Czy dajemy szansę wszystkim naszym uczniom, aby mogli zabłysnąć?

Więc, to jest nasz świąteczny prezent dla ciebie. Tutaj masz kilka materiałów, które możesz wykorzystać, jeśli zdecydujesz się na pracę z historią Rudolfa w swojej klasie. Przygotowaliśmy kilka skryptów i działań dostosowanych do różnych etapów, od przedszkola do 6 klasy. Przygotowaliśmy również postaci z historii, które możesz wykorzystać jako lalki do przećwiczenia historii.

WSKAZÓWKI I SZTUCZKI

  • Pamiętaj, że "Uczymy się, gdy używamy i używamy, gdy się uczymy".
  • Daj im dużo praktyki, włącz tę historię do swojej codziennej rutyny, wyjaśnij ją "z nimi", a nie "do nich".
  • Ćwiczcie historię najpierw palcami z całą klasą, każdy palec jest postacią.
  • Ćwiczcie historię najpierw za pomocą kart pamięci.
  • Delegat klasy może wybrać, kim chce być i może wybrać resztę postaci.
  • Następnie, gdy już się tego nauczą, pozwól im ją odegrać. Graj to tylko raz dziennie, jeśli nie mogą się nudzić.
  • Pozwól im zamienić się rolami, dzięki czemu nauczą się całej sztuki.
  • Po całej tej praktyce, są gotowi do opowiedzenia historii. Stwórzcie kukiełki (z obrazkami i patyczkami do lodów) albo... mogą przebrać się za renifery, żeby to zrobić.
  • Pozwólcie im opowiedzieć tę historię swoim młodszym kolegom, idźcie na inne zajęcia.
  • Mogą stworzyć komiks z opowieścią, narysować tło i umieścić zdjęcia reniferów przed sobą.
  • Możesz współpracować z nauczycielami sztuki i rzemiosła, aby mogli stworzyć swoje poroże w klasie sztuki. Jest to świetna strona, z której możesz pobrać wszystko, co potrzebne do stworzenia wspaniałych poroży reniferów:http://mylittle3andme.co.uk/childrens-christmas-craft-reindeer-antlers/

W zeszłym tygodniu pojechałem do Malagi, aby przeprowadzić szkolenie i miałem okazję odwiedzić wspaniałą szkołę CEIP Valdelecrín, szkołę podstawową w pięknej Fuengiroli.

Prowadzą oni dwujęzyczny program od 6 lat i odnieśli wielki sukces wdrażając metodologię CLIL...ale...to tylko część formalna...gdy tam byłem spotkałem dwóch nauczycieli, a oni byli typem nauczycieli, którzy kierują się pasją. Jak większość innych nauczycieli, ich zainteresowania wykraczają poza proste rzeczy, takie jak pieniądze czy status społeczny, kierują się czymś wyższym, kierują się wartościami, wiedzą, że ich praca robi różnicę.

Kryzys gospodarczy mocno uderza w budżety edukacyjne i nauczyciele są związani brakiem środków, ale udaje im się uśmiechać i znaleźć kreatywne i świetne sposoby, by nadal iść "dalej i w górę". Ken Robinson mówi, że nie ma lepszej szkoły niż jej nauczyciele i to prawda.

Kiedy tam byłem, Alicja pokazała mi blog, który wykorzystuje do zaangażowania uczniów (dodaliśmy go do naszego bloga) i wyjaśniła mi, jak rodzice są zachwyceni jej pracą i jak rodziny współpracują, biorąc udział w zadaniach wideo, które proponuje.

Pokazała mi również kilka projektów, które zrealizowali, a jeden z nich dotyczył Święta Dziękczynienia, więc pomyślałam, że jest to świetna okazja, by podzielić się z Wami swoimi pomysłami.

Dzieci przechodzą przez ciężkie chwile, pośrednio są na uboczu skutków kryzysu, z którym boryka się wielu ich rodziców, a czasami odczuwają niepokój, smutek i złość. Sprawia to, że czują się niepewnie, a dzieci potrzebują bezpieczeństwa.

Zmuszanie ich do refleksji nad tym, za co mogą być wdzięczne, może przyczynić się do wzmocnienia ich pewności siebie i szczęścia. Uczy ich to również nastawienia do życia, tego samego, co widziałam u ich nauczycieli. Nie chodzi tylko o Święto Dziękczynienia... chodzi o bycie wdzięcznym.

Za co jesteście wdzięczni? z Pearson España y Portugalia

Chciałbym wyrazić, za co jestem wdzięczny. Jestem wdzięczny za to, że cieszę się małymi szczegółami w życiu. Jestem wdzięczna za mój zawód, za to, że mam przywilej uczyć się od wszystkich niesamowitych nauczycieli, których spotykam.

Jestem wdzięczna za to, że tak bardzo lubię uczyć. Jestem wdzięczna za tę drogę uczenia się. Dziękuję Maladze.

A co z tobą? Kiedy ostatni raz myślałeś o tym, za co jesteś wdzięczny?

Jaki jest związek między byciem wdzięcznym a haptystycznym? Nie przegap tego filmu TED.

W tym pierwszym semestrze roku szkolnego zaprezentowałem warsztaty zatytułowane Learning Boxes.

Pomysł "Learning Boxes" wywodzi się z rozmowy z moją przyjaciółką, Maríą Gonzalez, wspaniałą nauczycielką, która kończy teraz studia doktoranckie. Uczestniczyła ona w projekcie Comenius w szkole skandynawskiej. Używali oni pudełek z historiami nauki w środku, gdzie mogli manipulować przedmiotami i odkrywać fakty. W ramach projektu uczniowie tworzyli i wymieniali się pudełkami.

Wkrótce po tej rozmowie, w programie TV3 o nauczycielach, zobaczyłam wspaniałe doświadczenie edukacyjne ze szkoły o nazwie "El roure gros" położonej niedaleko Barcelony. Stosują oni naukowe podejście oparte na pytaniach, przewidywaniach, eksperymentach, badaniach, wnioskach... a także używają pudełek - w każdym pudełku znajduje się cały materiał potrzebny do odkrycia naukowego faktu, a uczniowie wyjaśniają swoje odkrycia na osobistym naukowym portfolio.

Przypomniało to o tym, jak dziesięć lat temu na naszych zajęciach umieszczaliśmy kąciki do nauki, w których prezentowaliśmy małe pudełka z materiałami takimi jak gry słowne, gry pamięciowe itp. i jak ten kącik do nauki ewoluował w ciągu ostatnich kilku lat.

Nie tak dawno temu dowiedziałem się również o pomyśle Learning Stories rozwijanym w ramach projektu iTEC koordynowanego przez European Schoolnet, którego celem jest opracowanie i zaprojektowanie przyszłej klasy.

Więc... próbowałem połączyć kropki... a co jeśli umieścimy historie uczenia się w tych pudełkach, aby przeszkolić nauczycieli w zakresie korzystania z samych narzędzi i działań, które można z nimi wykonać?

Co by było, gdyby nauczyciele mogli wykorzystać te pudełka do wprowadzenia PBL i IPBL w naszych codziennych sesjach?

Co by było, gdybyśmy umieścili w każdej rubryce naukę w oparciu o kompetencje?

I tak narodził się ten warsztat.

Ale wtedy... pomyślałam, że skoro nauka jest tak modułowa, powinnam opublikować ją w osobnych pudełkach, abyście mogli wybrać historię nauki najlepiej odpowiadającą waszym potrzebom, dlatego też stworzyliśmy sekcję, w której umieścimy je wszystkie razem, naszą własną małą przestrzeń do nauki opartej na zadaniach.

Martwiłam się o to, jak to ocenić, ale moja koleżanka Estrella López nauczyła mnie, jak rubryki mogą pomóc w ocenie zadań i projektów, więc moim następnym krokiem jest umieszczenie rubryki w każdym pudełku, aby pomóc ocenić to wszystko. Próbowałam iRubrica i naprawdę mi się podoba, ponieważ oferuje on opcje osadzania.

Następnym krokiem jest stworzenie najpierw rubryk, a potem pudełka... ale zamierzam poczekać, aż nowa reforma edukacyjna zostanie na to opublikowana ????.

To wszystko było wspaniałą podróżą edukacyjną! Mam nadzieję, że spodobają ci się wyniki.

Wprowadzenie do boksów edukacyjnych z Pearson España y Portugalia

Halloween jest za rogiem, a my mamy straszny prezent dla ciebie i twoich uczniów.

Twoi uczniowie mogą stworzyć straszną historię ze swoimi ulubionymi postaciami i ubrać je.

Ciesz się Halloween z bohaterami z Pearson w Hiszpanii i Portugalii.

Jeśli Twojego wymarzonego kostiumu nie ma, Twoi uczniowie mogą sobie wyobrazić i narysować tutaj swój ulubiony kostium.

Używasz bloga na swoich zajęciach? Możesz go osadzić i podzielić się nim ze swoją społecznością.

TIPS: Jeśli chcesz go zapisać jako obrazek .jpg, po prostu umieść kursor na swoim ulubionym kostiumie, kliknij prawym przyciskiem myszy i zapisz obrazek na komputerze.